Toon onderwerp - Ken je deze al ? [deel 3]

Ken je deze al ? [deel 3]

voor vraag en antwoord over gezin, familie, werk, verzekering en andere zaken

CarpeDiem schreef op zo 05 aug 2012 20:39

CarpeDiem 38 jaar

• Moderators
  • Gelderland

Re: Ken je deze al ? [deel 3]

Wilma wat een ontzettend nare opmerking en vervelend dat je op zo'n manier moet horen dat iemand de confrontatie niet aandurft. Dit ligt echt niet bij jou. Hoop dat je je snel wat beter voelt kan me heel goed voelen dat je verdrietig bent.

Groetjes CarpeDiem

Odile schreef op zo 05 aug 2012 21:26

Odile 40 jaar

• België

Wilma, wat een ongelooflijke rotopmerking, lomp, harteloos en ongevoelig.
Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer het naast je neer te leggen, sta er boven. Zij hebben een probleem, niet jij!
Heel veel sterkte.

Groetjes,
Odile

mariama schreef op zo 05 aug 2012 23:00

mariama 60 jaar

• Noord-Brabant

Hoi Wilma,

Ja van je familie moet je het hebben. (trouwens niet alleen je familie hoor)

Mijn dochter had een supriseparty bedacht voor mijn verjaardag en een nicht uitgenodigd. Die vroeg plompverloren "en heeft de dokter al gezegd hoe lang je nog te leven hebt". Nou die komt er bij mij dus niet meer in (sorry) ben niet haatdragend maar dit vond ik toch wel erg bot. Dus ik snap goed hoe je je voelde en voelt Wilma.

Lieve groet Mariama

ellenk schreef op zo 05 aug 2012 23:41

ellenk 52 jaar

• Noord-Brabant

Wilma,
het is echt ongehoord hoor, zo'n opmerking om mee te beginnen: zoiets zeg je gewoon niet en daarnaast dat er iemand weg blijft omdat jij ziek en wel toch komt op die familie dag wat al hartstikke knap is!
Ik zat 4 dagen na de 1e borstsparende operatie met drains en al op een groot feest waar mijn vader 65 werd. Ik geloof dat niet iedereen er kapot van was maar ik vond het gewéldig dat ik er toch bij kon zijn. Ik sloot me voor de andere blikken af maar als het je zo in je gezicht wordt gegooid.
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik dat schandalig vind. Trek je er dan ook niks van aan hoor. En met degene die er niet was zou ik persoonlijk op een goede dag wel even contact opnemen. Gewoon even kletsen, uitleggen hoe en wat, haar op de thee vragen en de grote angst wegnemen. Zal voor jullie beiden veel fijner zijn. Ze is toch familie, niet?

dobber schreef op ma 06 aug 2012 08:19

dobber 56 jaar

• Noord-Holland

Lieve Ietske,
Ik probeer me de situatie voor te stellen. Het lijkt me heel lastig om dit zo maar naast je neer te leggen. Hoe sterk is de familieband? Ik denk dat ik ze een kaartje zou sturen vanuit jou, wat die opmerkingen jou gedaan hebben. Laat ze het maar weten. Wellicht een keer een aparte afspraak? Straks kom jij niet meer mee dat is toch ook niet de bedoeling? En als zij er dan niets mee doen, bij hun laten dan. En wellicht kan je partner hier ook wat mee doen. Samen sterk toch?!

Kop op en blijf er voor gaan!

groetjes
ans

Linnie schreef op ma 06 aug 2012 08:24

Linnie 43 jaar

• Moderators
  • Noord-Holland

Wat een stel Wilma. Kan me voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt. Ik heb ook meegemaakt dat mensen zich anders gedroegen tegenover mij, maar dan was het meer in de vorm van niet aankijken, niet met me praten. Gelukkig waren dit maar een paar mensen en had het overgrote deel wel de capaciteiten en moed om een vraag te stellen of een gesprek aan te gaan. Later heb ik me gerealiseerd dat ook dit bij het bk proces hoort, al blijft het natuurlijk helemaal niet leuk.

Sterkte meisje

lucy68 schreef op vr 10 aug 2012 21:02

lucy68 45 jaar

• Zeeland

Het is echt vreemd dat men zo gaat reageren, waarschijnlijk weten ze niet hoe hun houding tegen je moet zijn, laten we dus maar zeggen ; doe maar gewoon normaal, je bent nog steeds dezelfde persoon.

Ariane schreef op za 11 aug 2012 12:19

Ariane 63 jaar

• Utrecht

mariama schreef:Hoi Wilma,

Ja van je familie moet je het hebben. (trouwens niet alleen je familie hoor)

Mijn dochter had een supriseparty bedacht voor mijn verjaardag en een nicht uitgenodigd. Die vroeg plompverloren "en heeft de dokter al gezegd hoe lang je nog te leven hebt".

:shock: :shock:

Ik heb iets, weliswaar niet helemaal zo als jullie, wat mij erg kwetst.
Bijna elke avond eten een vriendin en ik samen omdat we allebei alleen zijn en dat toch gezelliger is.
Sinds een week of 3 heeft ze hernia en veel pijn in, wat ze noemt, haar linker pootje.
Ook loopt ze erg moeilijk.
Ze klaagt veel:" ik word gestoord van die pijn" en dat soort dingen.
Steevast maakt ze daarna de opmerking "Maar ik heb geen kanker"....
Ze zal het vast goed bedoelen maar moet ik daar elke keer mee geconfronteerd worden? Ik weet het heus wel, ik heb kanker :evil:

kittekat schreef op vr 17 aug 2012 21:24

kittekat 55 jaar

• Amazone

Ik ben op de borrel ter ere van mijn buurvrouw/vriendin. Haar andere buurvrouw is er ook. Mijn diagnose was ruim 10 maanden geleden, het hele plein is op de hoogte. Ik had haar nog niet gesproken.
Ze zet me klem tussen de rozen en vraagt hoe het met me is, naar waarheid zeg ik goed. En dan zegt zij, dat ik wel eerlijk moet blijven, want ze weet precies wat het is en dat ik mezelf niet help door net te doen of alles goed is. " Zo kom nu maar op met je verhaal want iedereen vertelt mij alles". Ik niet dus!

dobber schreef op za 18 aug 2012 09:15

dobber 56 jaar

• Noord-Holland

Hoi Kittekat, lijkt mijn verhaal wel met die vriendin die ook alles wil horen en dat ik moet praten. Ik heb nog steeds geen contact gezocht met haar.
Ja heel bekend die verhalen van mensen met klachten en dan afsluiten met maar ik heb geen kanker. Ik val even in de herhaling over mensen die zeggen, schrijven goh wat zie je er goed uit, je bent dikker geworden hoe kan dat nu? En steeds maar uitleggen dat je nu geen zin hebt om te praten, etc. omdat.... en ze er dus niets van snappen omdat je er zo welvarend uit ziet. Nu snap ik dat zelf af en toe ook niet hoor. Zo'n blozend rood doch kaal hoofd. Zou het helpen als je mensen een foldertje zou geven over de situatie, zodat ze er wat bekender mee worden? Ik denk niet dat ze zich erin verdiepen, uitzonderingen daar (dan komen ze met adviezen hahahah).

kittekat schreef op za 18 aug 2012 10:35

kittekat 55 jaar

• Amazone

Ja, wat zie je er goed uit, wordt ook heel veel tegen mij gezegd, de laatste chemo was eind mei, mijn volle chemotoet ia verdwenen, maar her kleine beetje vocht wat wr nog om mijn ogen zit, botoxt alle rimpeltjes weg. En eigenlijk vind ik dat wel prima, want met dit weer zie ik er met wit pluis en een licht gebruind hoofd, colgens mijn zwager er sexy uit, en kijk hier heb ik wat aan!

Ik was bij de onco verpleegkundige die heel happy tegen mij zei, gelukkig valt het allemaal mee, daar zult u wel blij mee zijn.
Ik weet niet wat ze met mijn antwoord, nee hoor ik ben nog steeds borstkankerpatiente, gaat doen.

CarpeDiem schreef op za 18 aug 2012 15:56

CarpeDiem 38 jaar

• Moderators
  • Gelderland

#-o #-o #-o [shock] 'kennis' ; 'waarom kun jij geen kinderen meer krijgen, och ja natuur
Ijk ik weet het al jij kunt natuurlijk geen borstvoeding meer geven' hoe dom kun je zijn......... [boos] [boos] [boos]

leysje68 schreef op za 18 aug 2012 16:37

leysje68 44 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Limburg

@kittekat, ja als zelfs onco verpleegkundige zo praten wat doe je dan.......Maar fijn voor je dat er tenminste iemand is die zegt dat je er sexy uitziet, beter dan dat ze zeggen je ziet eruit als een dweil, toch????
@ CarpeDiem, Ja ontzettend lastig om zonder borsten borstvoeding te geven, zou ze zoiets ook zeggen tegen iemand die van nature bijna niets heeft? Doet me denken aan mijn broer toen die klein was alleen is dit dan wel grappig (vind ik). Ons buurmeisje was erg bruin een beetje Italiaanse voorouders hij had daar een keer tussen de middag geluncht. Komt ie thuis zegt ie, nou weet ik waarom buurmeisje zo bruin is, zij eten daar bruin brood. Haha, kinderlogica...

kittekat schreef op zo 19 aug 2012 08:28

kittekat 55 jaar

• Amazone

Oh, Carpe Diem, wat een kwetsende opmerking, niet alleen erg dom.
Door een gezamelijke kennis werd tegen mijn vriedin gezegd , borstkanker geen kinderen, " gelukkig heb jij geen kinderen, daar hoef je je in ieder geval niet schuldig over te voelen. " Ik,borstkanker 4 kinderen, stond naast haar! 2 vliegen in een klap!

Maar goed, of ik heb teveel vrije tijd, of ik heb hele domme buren, of ze denken dat nu alles gezegd mag worden.
Er werd me gevraagd of ik me wel realiseerde dat ik nu nooit meer mijn haren mag verven, want als je kanker hebt gehad komt dat meteen terug als je je haar verft.
Je zou bijna naar storm verlangen, zodat iedereen binnen blijft!

CarpeDiem schreef op zo 19 aug 2012 11:43

CarpeDiem 38 jaar

• Moderators
  • Gelderland

Echt ongelofelijk hè, en elke keer moet je dan weer denken tot 10 tellen tot 10 tellen........en vooral ook men bedoelt het goed maar dat vraag ik me soms af.........