Toon onderwerp - Kaalheid bij chemotherapie

Kaalheid bij chemotherapie

Voor vraag en antwoord over de behandelingen en de bijwerkingen daarvan

Gast schreef op di 13 sep 2005 15:49

Anonymous (niet gecontroleerd)

Kaalheid bij chemotherapie

Hoi ik krijg over een aantal maanden, na de bestralingen chemo.
Een van mijn grootste angst is: kaal worden.
Wie kan mij hier goed over informeren.
Ik denk een heleboel amazones, maar ik wil het heel graag horen van jullie :roll:
Groetjes Flower.

flower schreef op di 13 sep 2005 15:50

flower 52 jaar

Was niet ingelogd.
Zag het te laat.
Groetjes Flower.

tuttebel schreef op zo 18 sep 2005 18:31

tuttebel 53 jaar

chemo

Hoi
Ik start met de chemo as 29 sept. Ik weet ook dat ik kaal word en heb met vriendin afgesproken dat zij me kaal scheert zodat het totaal kaal is en niet half half. Ik heb besloten mutsjes, sjaaltje en buffs te gaan dragen. Bandana's heb ik ook al aangeschaft.
groetjes
tut

mamsan schreef op zo 18 sep 2005 19:05

mamsan 39 jaar

• Noord-Brabant

Hoi flower en tuttebel

tuttebel, het "draadje" op OOL is zoek :shock: dus ik ben blij dat ik je hier tegen kom, ik stuur je ff een PB tje

Ik vond het kaal worden op voorhand het ergste wat me kon overkomen en na afloop was dat me nog het meeste meegevallen. Ik heb al die tijd een pruik gedragen, en die was wel heel erg echt, want toen ik maanden na de chemo zonder pruik ging lopen met kei kort echt haar schrokken mensen en hadden geen idee :? dat ik kaal was. Ik heb mijn wimpers en wenkbrauwen mogen behouden dus da was een mazzeltje

Ik heb mijn haar verloren toen ik in het ziekenhuis lag, en vond het inderdaad heel erg, maar je weet dat het komt, en kunt het ook niet meer stoppen. Ik vond gelukkig wel meevallen dat je hues niet van de ene op de andere dag kaal wakker word... Ik kon net als zovele het moment van kaalscheren langzaam aan "toelaten". In het begin wilde ik absoluut niet dat iemand mijn kale hoofd zag, tijdens de laatste kuur kon het me niet zo heel veel meer schelen. Dus kennelijk maakte ik ook daarin een groeiproces.
het valt niet mee kaal worden, maar ik vond het wel te doen.

Ik wens jullie allebei veel sterkte
Grxxtjes
mamsan

Erica schreef op zo 18 sep 2005 19:15

Erica 46 jaar

• Overijssel

Hai Tut en Flower

Ik heb ook een pruik gedragen
bekenden vroegen aan mij "goh word je niet kaal"? [bigsmile] terwijl ze naar mijn pruik keken
thuis droeg ik veel bufjes omdat de pruik toch kriebelde en met koken kon die smelten ( ze hebben me hier al eerder verweten dat ik te zuunig was hihihihihi) dat ding kon echt veel meer hebben dan ik dacht
maar na de laatste chemo toen mijn stekeltjes weer begonnen te groeien deed ik mijn pruik af en inderdaad zijn de mensen dan verbaasd
want door die pruik hebben ze echt niet in de gaten dat je kaal bent

Heel veel sterkte jullie beiden met de chemo [kiss]

Ikkes schreef op zo 18 sep 2005 20:30

Hoi,

Ik heb het ook met buffs etc. gedaan.
De dagen van het kaal worden vond ik het ergste. Ik zag eruit als een slecht geplukte kip en wist niet hoe snel ik de tondeuze erover heen moest halen. Toen ik eenmaal kaal was viel het me reuze mee.

Ikkes

mamsan schreef op zo 18 sep 2005 20:40

mamsan 39 jaar

• Noord-Brabant

Hoi

Toen ik zover was wees mamacass mij op het weblog van Rudi
Ze had gelijk, tranen over mijn wangen van het lachen
Tuurlijk is het allemaal heel wat, maar niet alleen ellende
En ach, als je er wat mee kan lachen is dat heel erg mooi meegenomen
Lees het maar eens als jullie willen....

grxxtjes
mamsan

Gab61 schreef op zo 18 sep 2005 22:56

Gab61 52 jaar

• Amazone

Toen ik mezelf voor het eerst kaal in de spiegel zag, viel het me enorm mee. Ik had er enorm tegenop gezien. Wel droeg ik buiten een pruik. Omdat ik optimaal wilde genieten van de momenten waarop ik me goed voelde. En niet altijd over mijn ziekte aangesproken wilde worden.
Thuis en bij vrienden droeg ik de pruik niet.

Miranda schreef op ma 19 sep 2005 07:35

Beste Flower en Tuttebel

Zelf kreeg ik 5 fec kuren ,en moest er voordat ik mn tweede kuur kreeg ook aan geloven.Mn haar ging los laten en ik trok het met hele plukken zo uit mn hoofd :? :?
Toen ik op een gegeven moment in heel mn huis haren van mezelf tegen kwam heb ik besloten om het er maar direct af te laten scheren,en ben ik in mn eentje(ze waren daar wel heel verbaasd,maar ik wilde het perse!)naar de haarstudio gegaan waar mn pruik was gemaakt,en kwam ik met een kaal hoofd naar buiten.
Ik heb wel een pruik aan laten meten,maar heb deze heel weinig gedragen,vond het maar niks dat ding!
Verder heb ik heel veel buffy's en sjaaltjes gedragen en kreeg ik daar ook leuke reacties op in mn omgeving.
Wat ik nog wel als tip kan geven is,doe altijd iets op je hoofd,ook met slapen,want het is heeeeeeel erg koud n kaal bolletje.
Heel erg Veel Sterkte Gewenst
Liefs Miranda

zena schreef op di 20 sep 2005 09:35

Ik heb een paar dagen geleden mijn haar afgeknipt en vind het eigenlijk helemaal niet zo slecht staan! Met een doekje om is het best leuk! Het moeilijkst vind ik eigenlijk dat ik andere mensen zie kijken en me afvraag wat ze denken 'is dit de nieuwe mode?'of 'achgerem, wat heeft die?'

flower schreef op di 20 sep 2005 16:06

flower 52 jaar

Vanavond komt de kapster, wil eigenlijk vast mijn haren kort laten knippen.
Wie kan me hierin raden.
Ik dacht zelf, dan valt het niet zo als er straks plukken haar uitvallen.
Groetjes Flower.

Marienelle schreef op di 20 sep 2005 17:38

Anonymous (niet gecontroleerd)

Hoi Flower,

Ik ben vorige week maandag, 14 dagen na mijn 1e chemokuur mijn haren kwijtgeraakt.
Ik werd sochtends wakker met jeuk op mijn hoofd en toen ik mijn haar waste kwamen er hele plukken haar los.
Ik heb toen stekels laten knippen maar dat was maar voor 2 dagen.
Ook al waren de haren kort, het is heel naar om haren in je eten en in je mond en op je kleren enzo te krijgen.
Ik heb het toen afgeschoren en ik moet zeggen dat het reuze meevalt.
Ik was er zo aan gewend.
Ik draag buiten leuke doekjes en binnen gewoon in mijn blote bolletje.
Alleen snachts slaap ik met een muts, dan voelt het echt koud...
Als ik jou was zou ik mijn haar pas kort knippen als het nodig is, of je moet alvast willen wennen aan minder haar op je hoofd zodat de overgang niet zo groot is.
Gewoon doen wat goed voelt, ik heb ook 2 dagen stekels gehad maar het was wel goed als tussenstop, helemaal kaal was voor mij toen maar een kleine stap.
groetjes

Gab61 schreef op di 20 sep 2005 18:04

Gab61 52 jaar

• Amazone

Hallo Flower,
Mijn schouderlange haar, liet ik in een kort model knippen, dat enigszins leek op de pruik die ik had aangeschaft. "Hé, leuk je hebt je haar geknipt", werd er regelmatig gezegd. "Ja", kon ik dan beamen. Toen ik vlak voor de tweede kuur zoveel haren (en dat zijn er veel, ook al zijn ze kort) had verloren dat er kale plekken zichtbaar waren, heb ik het laten millimeteren en mijn pruik opgezet. Niemand die er iets van merkte.

flower schreef op wo 21 sep 2005 10:08

flower 52 jaar

Hoi ik heb mijn haren gewoon bij laten knippen.
Nieuw verfje erin, zal wel de laatste keer zijn.
Wie kan me vertellen, hoe het zit met verven van je haar in combinatie met chemo.
Groetjes Flower

flower schreef op wo 21 sep 2005 10:36

flower 52 jaar

Ik zag laatst ergens op een site over borstkanker, adressen die bandana's verkopen.
Kan hem helaas niet meer vinden.
Wie kent toevallig, deze adressen?
Groetjes Flower