Toon onderwerp - Borstcorrectie (na borstsparende operatie)

Borstcorrectie (na borstsparende operatie)

Voor vraag en antwoord over de behandelingen en de bijwerkingen daarvan

Essy schreef op ma 07 jun 2010 20:11

Essy 53 jaar

• Noord-Holland

Borstcorrectie (na borstsparende operatie)

Ik ben drie jaar geleden borstbesparend geopereerd, maar toen is de huid van mijn borst vastgegroeid aan een borstspier. Door de inkt die gebruikt werd voor de bestraling, kon ik het nooit masseren om dit eigenlijk te voorkomen en eigenlijk had ik er ook nooit rekening mee gehouden. Het is nu een erg lelijk litteken geworden en mijn hele borst trekt naar binnen toe. Ik liet mijn oncoloog weten dit best wel lelijk te vinden en die begreep mij ook wel. Maar, hij adviseerde mij twee jaar na de bestraling te wachten om hier iets aan te laten doen en op zoek te gaan naar wel een hele goede chirurg dan... Nu is mijn vraag, zijn er lotgenootjes die ook aan het litteken zijn geopereerd en weet iemand een hele goede chirurg. Het gaat immers toch om een borst die bestraald is geweest.

Loesje schreef op di 08 jun 2010 08:56

ik pb je even, met gegevens van mijn pc waar ik heeeel tevreden over ben :wink: :roll:

Esmuis schreef op di 08 jun 2010 09:07

Esmuis 40 jaar

• Overijssel

Ik weet er ook nog wel eentje waar je in ieder geval een mening kan vragen.... moet je wel voor willen reizen.

Anoniem123 schreef op di 08 jun 2010 09:23

Als ik je verhaal lees, bedenk ik me dat ik je eigenlijk wel eens langs mijn fysiotherapeut/oedeemtherapeut zou willen sturen. Zij heeft mijn littekens losgemasseerd en doet dat (bijna 3 jaar na dato) nog regelmatig. Ik ben benieuwd of er nog verbetering kan optreden. Daarna kun je altijd nog besluiten om je te laten opereren. Via http://www.defysiotherapeut.com/index.h ... =2&cntID=2 kun je iemand vinden in jouw buurt kun je iemand vinden (als je oedeemfysiotherapeut aanvinkt).

Essy schreef op wo 09 jun 2010 19:02

Essy 53 jaar

• Noord-Holland

Los masseren zie ik nu na zo lange tijd niet meer zo zitten eigenlijk. Het zit aan een spier vast en dat is juist wat gecompliceerder, de borst trekt ook helemaal naar binnen toe. Juist nu weer met de zomer en zomer kleding valt dat erg op. Ik ga het wel in overweging nemen hoor, maar een operatie lijkt mij minder pijnlijk dan los masseren. Dat masseren had ik veel eerder moeten laten doen toen het nog recent was, maar toen wist ik dat niet.

Oh ja, voor reizen is het misschien geen probleem hoor, dus stuur mij anders even een prive berichtje dan noteer ik dat. Alle info is welkom.

Anoniem123 schreef op wo 09 jun 2010 19:05

Essy schreef:Los masseren zie ik nu na zo lange tijd niet meer zo zitten eigenlijk. Het zit aan een spier vast en dat is juist wat gecompliceerder, de borst trekt ook helemaal naar binnen toe.

Werkelijk geen idee. Ik denk dat het onze deskundigheid ook niet is, dus laat er in elk geval iemand naar kijken. Informatie inwinnen kan nooit kwaad.

Linnie schreef op wo 09 jun 2010 19:12

Linnie 44 jaar

• Noord-Holland

Ik heb voor je gezocht naar soortgelijke topics. Misschien staat er iets in waar je wat aan hebt:

ongelijke borsten / reconstructie en andere opties?:
:arrow: klik hier

Gezocht: ervaringen met littekens
:arrow: klik hier