Toon onderwerp - Nagels kwijt

Nagels kwijt

voor alle vragen en antwoorden over verwerking en het leven na de behandeling...

hanhof schreef op zo 11 sep 2011 15:06

Anonymous (niet gecontroleerd)

Re: Nagels kwijt

dank jullie wel voor alle reacties over nagels.

Ik heb recent 3x fec achter de rug en 1x docetoxel.
Door de fec heb ik poreuze aders in mn arm gekregen waardoor ik de laatste ronde een brandplek heb opgelopen; chemostof die via mijn aders heel langzaam naar buiten sijpelde.
Op de docetoxel heb ik heel erg heftig gereageerd en heb oa het hand- en voetsyndroom gehad.

Al mijn nagels zijn nu naar de knoppen. (zowel handen als voeten)
Wit/gele randen bij mijn vingertoppen - Luchtbellen onder mijn nagels van binnenuit - 2 ben ik er al kwijt en de rest zit ook al erg veel speling op.
Verder lijkt het nu net of mijn (oude) nagels opgeplakt zijn want wat er bij mijn nagelriemen (heel langzaam) weer aangroeit is heel erg dun.
Zoals het nu lijkt is het binnenkort onmogelijk om mij nog het bloed onder de nagels vandaan te halen ;-)

Marjorie schreef op vr 18 nov 2011 12:08

Marjorie 55 jaar

• Noord-Holland

Net voor mijn 6e en laatste TAC kuur begonnen mijn teennagels van grote teen los te laten. Dat deze er uiteindelijk af zullen gaan is mij duidelijk maar hebben jullie nog tips om dit op zo'n goed mogelijke manier te behandelen/begeleiden?

leysje68 schreef op vr 18 nov 2011 12:10

leysje68 45 jaar

• Limburg

He bah, nee ik heb geen tips alleen het gevoel dat mij hetzelfde staat te wachten het lijkt net of ze los op mijn tenen liggen. Dus ik wacht met je mee de tips af.

Belle schreef op vr 18 nov 2011 13:08

Belle 29 jaar

• Zuid-Holland

Haai Marjorie en Leysje,
Helaas geen tips, wel een geruststelling... Het doet geen pijn zo zonder nageltjes, althans, niet bij mij.
Liefs, Belle

ps. Er is nog een ander topic hierover, geen idee hoe ik dat moet toevoegen, maar volgens mij heet het "nagelproblemen".

Marjorie schreef op vr 18 nov 2011 13:17

Marjorie 55 jaar

• Noord-Holland

Dank je wel Belle!

Marjorie schreef op di 13 dec 2011 13:00

Marjorie 55 jaar

• Noord-Holland

Het loslaten van de nagels vd grote tenen zet door, er komt vocht onder vandaan en ruikt niet fris (sorry!). Iedere avond doe ik er betadine onder en schone katoenen sokjes aan. Laten deze nagels op den duur vanzelf helemaal los of moet je daar mee naar de dokter ofzo?

Belle schreef op di 13 dec 2011 14:00

Belle 29 jaar

• Zuid-Holland

Hmm... Misschien ben ik toch niet de beste raadgever.
Was vorige week in het ziekenhuis en mijn NP kende het kwaaltje van de nagels in combinatie met ddAC-chemo eigenlijk niet.
Dus OF ik ben een bijzonder exemplaar.... OF ik heb eigenhandig een nieuwe bijwerking van de ddAC-chemo ontdekt...
Liefs, Belle

Cat schreef op do 15 dec 2011 13:16

Cat 33 jaar

• Moderators
  • Stichtingsbestuur
  • Beheerders
  • Noord-Brabant

Belle schreef:ps. Er is nog een ander topic hierover, geen idee hoe ik dat moet toevoegen, maar volgens mij heet het "nagelproblemen".

:arrow: klik hier

Heb hier even een link gezet naar het topic dat jij bedoelde Belle.

Kamasta schreef op do 15 dec 2011 16:28

Kamasta 37 jaar

• Overijssel

@Belle,stiekem moet ik lachen, JIJ bent een bijzonder exemplaar! (ook met nagels, overigens)

@Marjorie, Vraag een consult aan bij de podoloog, doe dit eventueel via de oncologie consulent. Dan kun je misschien zelfs in het zh terecht. Houd er maar rekening mee dat je ze kwijtraakt, maar zoals Belle al schreef, dat is niet pijnlijk. De podoloog houd dan voor je in de gaten dat het terug groeien ook zonder "complicaties" als ingegroeide teennagels gaat. Bij mij hebben ze in eerste instantie geprobeerd ze te behouden door gaatjes in de nagel te boren, dan kon het vocht daar doorheen weg. Met als gevolg dat de nagel vast zou blijven zitten aan het nagelbed.

Gast schreef op zo 08 jan 2012 21:28

Anonymous (niet gecontroleerd)

Na 6 x Taxotere zijn de nagels van mijn vingers zo goed als weg. Er zit nog een klein stukje ('t halve maantje) wat er natuurlijk niet echt fraai uitziet ;-)
Over een paar weken word ik geopereerd maar als dat achter de rug is, wil ik eigenlijk gel-nagels laten zetten om de periode tot ik zelf weer normale nagels heb, te overbruggen.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee (dus nepnagels ná de chemo)? Ik hoor het wel.
Grtzzzzz Kaat

Marielle schreef op wo 11 jan 2012 14:10

Marielle 44 jaar

• Stichtingsbestuur
  • Beheerders
  • Moderators
  • Amazone

Ik weet niet of je gelnagels kunt zetten als je geen nagels hebt want de gel word aangebracht op je eigen nagel.
Amazone MarinaB is nagelstyliste en als zij hier niet reageerd zou je haar een pb kunnen sturen en om advies vragen.

Kaat schreef op za 14 jan 2012 11:12

Kaat 40 jaar

• Utrecht

Dank voor je tip Marielle!

ikke39 schreef op do 28 jun 2012 19:43

ikke39 42 jaar

• Amazone

Even een vraagje:
Ik had op 16 mei de laatse chemo (tac) en sinds een weekje nu heb ik een soort van luchtbel lijkt het wel
onder mijn nagels op de tenen zitten. Helemaal wit, net als je je nagels laat groeien en dan zo`n mooi wit
randje krijgt, zo`n soort randje heb ik dus op het midden van mijn nagels zitten,
Heb verder geen pijn eraan en het zit nog allemaal vast.
Wat is hier aan de hand? Is dat het begin van een nagel die loslaat op den duur?

Rosaatje schreef op di 21 aug 2012 11:47

Rosaatje 36 jaar

• Utrecht

Ikke 39, ik zit nu met hetzelfde probleem als jou... jammer dat er geen reacties zijn,
hoe gaat het nu met jouw nagels?

Na mijn 1e taxotere kuur (na 3x fec) begonnen mijn nagels te vergelen, nu na de laatste chemo is zijn alle nagels tot op de helft wit met af en toe een soort van luchtbelletje. 1 nagel zit sinds vanochtend los (eng gevoel) dus daar heb ik een pleister opgedaan.
Het is ook heel vervelend, ik kan nu slecht dingen oppakken en vastmaken enz. Ik heb wel sinds de 1e taxotere met nagelverharder gelakt, maar werd er later wat laks in... Ik heb ze nu heel kort geknipt en anders moet ik ze allemaal maar bepleisteren...hoop dat er nog reacties komen, maar er staat in het voorgaande natuurlijk al veel info.

Slootje schreef op do 23 aug 2012 08:12

Slootje

• Amazone

Na de 2e taxotere begonnen mijn nagels te verkleuren. Er begon zich ook een dikke substantie onder de nagels te vormen.
Had voorheen altijd wat brosse nagels die gauw scheurden. Nu hele sterke, harde nagels. Ze zijn wel pijnlijk, alhoewel het nu duidelijk minder begint te worden. Moet ze echt elke week knippen en vijlen, anders zijn ze echt veel te lang. Die substantie (huid die hard wordt) heb ik nu grotendeels weg kunnen krabben met een nagelschaartje. Tenminste onder dat deel wat zeg maar uit steekt. Mijn nagels zitten voor 30 a 40% nog vast. Heb geen nagel verharder gebruikt, gewoon omdat het niet nodig was. Wel lak ik ze elke week vanwege die vieze kleur. Teennagels zijn ook wat verkleurd, maar veel minder. Die zijn alleen een beetje gevoelig.