Toon onderwerp - hoelang blijft chemo in je lichaam

hoelang blijft chemo in je lichaam

voor vraag en antwoord over gezin, familie, werk, verzekering en andere zaken

jacki schreef op wo 15 feb 2012 14:34

jacki

• Amazone

hoelang blijft chemo in je lichaam

hoi
ik had vanddag een tegenvaller, ik zou vandaag een behandeling krijgen in een schoonheidssalon met van die visjes...met je voeten in een bak met visjes..leek me heel leuk....
maar het ging niet door.omdat.....jawel hoor.de bk en chemo...ze vonden het risico tegroot...dat de visjes dood zouden gaan...en eerlijk waar ik snap hun voledig hoor...ze hadden al eens een vrouw gehad, die ging een dag na dat de chemo erin zat voor die behandeling...ja alle visjes dood....en dat wil je natuurlijk ook niet....
ik had het aan de np gevraagt, die vertelde dat in mijn geval de chemo er eind december er wel uit zou zijn..heb mn laatste tac kuur 21 november gehad..
misschien weten jullie hoelang de chemo in je lichaam blijft zitten...

ellenk schreef op wo 15 feb 2012 14:43

ellenk 53 jaar

• Noord-Brabant

Re: hoelang blijft chemo in je lichaam

De gewone dingen zijn er volgens mij na een week of 3 a 4 wel uit. Maar in dode huidcellen? Geen idee. Misschien eens aan je oncoloog vragen?

Aagje schreef op wo 15 feb 2012 14:55

Oh Jacki, wat een tegenvaller, je verheugde je er zo op!

cajo schreef op wo 15 feb 2012 16:01

cajo 56 jaar

• Flevoland

dat zijn toch dingen waar je eigenlijk niet bij stil staat was dus wel en een vieze tegenvaller

Belle schreef op wo 15 feb 2012 16:27

Belle 29 jaar

• Zuid-Holland

Hee, dit verhaal ken ik ergens van...

Ergens in oktober bij de Amazone-stand gestaan op een beurs. Ook daar waren de knabbelvisjes aanwezig en ook ik kreeg, ruim 3 maanden na mijn laatste kuur, een afwijzing om met mijn voetjes in het water te gaan zitten.
Nu wilde het toeval dat ik Mika naast me had staan...

Volgens Mika was het klinkklare onzin. De chemische middelen zitten inderdaad nog een week of wat in je lijf, maar in haar woorden "ze zou prima een hap uit mij nemen". Dat bedrijven een zekerheid inbouwen van een week of 2 extra is tot daar aan toe, maar maanden is echt overbodig (Op de beurs werd verkondigd dat dit een half jaar na de chemotherapie niet was toegestaan).

En wat bleek na flink door te vragen, dat het gerucht in de knabbelvisjeswereld, dat die vissen spontaan doodgaan, gebaseerd op een warrig verhaal van één enkel incident, maar waarbij volkomen onduidelijk is of die guppen doodgingen aan chemorestanten of koudwatervrees of ... (Er was namelijk een mevrouw geweest die ooit chemotherapie had gehad en samen met de eigenaar van de visjes werd een experiment uitgevoerd. Van de 150 visjes in haar bak, gingen er 18 dood. 1 enkel experiment, that's all. Het waren geen verse vissen overigens, maar visjes die al langer gebruikt werden.)

Uiteindelijk mocht ik, onder de voorwaarde dat Mika de begrafenis van alle dooie visjes zou betalen mocht het misgaan, met mijn voeten erin. Zowel Mika als ik hebben er nooit meer iets van gehoord....

In ieder geval...

Ik baal voor je dat dit zo verlopen is. Het is niet eerlijk en het is ontzettend balen!
De knabbelvisjesindustrie in Nederland baseert zich op informatie en warrige verhalen die totaal niet bepaald wetenschappelijk getoetst zijn.

(Helaas zijn zij wel de baasjes van die visjes en, net zoals jij thuis mag bepalen wie er bij jouw goudvis in de kom mag zitten, hebben zij het recht dit over hun huisdieren te bepalen.)

Liefs, Belle

Maisa schreef op wo 15 feb 2012 16:35

Maisa 41 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Stichtingsbestuur
  • Zuid-Holland

In de informatiefolder van je chemokuur staat hoe lang je urine/ontlasting (en misschien je zweetvoeten) nog resten van chemo kunnen bevatten. Bij kuren zoals AC en FEC is dat een week of zo. Misschien nog een paar dagen extra. Maar echt geen maanden.

Tijdens mijn CMF-kuren waren er niet eens limieten aan bv babyverzorging. Nou dan kunnen die visjes ook wel wat hebben :mrgreen:

Anoniem123 schreef op wo 15 feb 2012 17:13

Belle schreef:Helaas zijn zij wel de baasjes van die visjes en, net zoals jij thuis mag bepalen wie er bij jouw goudvis in de kom mag zitten, hebben zij het recht dit over hun huisdieren te bepalen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jacki schreef op wo 15 feb 2012 17:23

jacki

• Amazone

ja ook ik snap het,als je chemo er net inzin je niet van zulke dingen moet /wil doen....maar ik ben nu bijna 3 maanden verder...
en tuurlijk snap ik hun ook...maar ik vond ook echt dat ik het wel verdient had na zoon kl...te jaar...
maar bedankt voor jullie reacties.

leysje68 schreef op wo 15 feb 2012 18:17

leysje68 46 jaar

jacki schreef:maar ik vond ook echt dat ik het wel verdient had na zoon kl...te jaar....

Je had het zeker verdiend en ik baal voor je mee maar daar heb je nu niets aan. Hopenlijk komt er binnenkort nog iets leuks op je pad [troost] [troost]

Sanne-ke schreef op wo 15 feb 2012 18:23

ze hebben echt geen idee hoe erg het is geweest om jou deze behandeling te ontzeggen...
Na maanden alleen maar onaangenaam gekloot aan je lijf en alles draaiend om kanker, laten zij jouw eerste moment dat moet draaien om verwennen, vooruit en genieten wéer om kanker gaan. Wat een k@tzooi!
Ik kan me voorstellen dat je dan om meer huilt dan om een stapel klotevisjes... die bést dood mogen maar dan wel nádat jij erin hebt gezeten, en natuurlijk niet ómdat!
Je mag best bij mij virtueel in de vissekom (lees vijver), maar dat is nauwelijks troostend en er ligt nog ijs op... :-w
Ik hoop dat je een volgende keer wel de gelegenheid krijgt om (onbesmet door kankerzooi) te genieten van wellness en de dames - met een kort koppie én het verhaal van Belle van hierboven - om de oren kunt slaan (als je weggaat...) Zoek dat volgende verwenmoment maar gauw op! 8)

lucy68 schreef op do 16 feb 2012 10:41

lucy68 46 jaar

• Zeeland

Hoe lang het in je lichaam blijft, die chemo.....?
Nou volgens mij niet lang hoor, ik had 10 mei mn laatste chemo vorig jaar en juni spatte de energie weer uit mn lijf, ging er vanuit dat het toch wel weg was, al kunnen je bloedwaardes natuurlijk wel langer tijd nodig hebben om weer normaal te worden.
Laat die visjes maar zwemmen hoor!

jacki schreef op do 16 feb 2012 12:33

jacki

• Amazone

ik zal het toch nog eens doorgeven bij die schoonheidsalon.....als ik dit allemaal zo lees hebben ze mn dag gister gewoon voor niks verpest......grrrrr

bedankt allemaal voor jullie reacties.
xxxx jacky

lucy68 schreef op do 16 feb 2012 12:50

lucy68 46 jaar

• Zeeland

Hee Jackie. ik zie het nu pas ook een zeeuwse ,uit welke stad of dorp kom jij?
Als je niet wil hoef je dat niet te vertellen hoor.

jacki schreef op do 16 feb 2012 13:49

jacki

• Amazone

heey lucy68 hahaha ik woon in schore!!!!! wel eens van gehoord.....en jij?????

groetjes jacki

Bergamot schreef op zo 09 sep 2012 10:02

Bergamot 40 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Noord-Holland