Toon onderwerp - DCIS

DCIS

Voor alle vragen en antwoorden over de ontdekking en onderzoeken

marieta schreef op vr 11 aug 2006 18:41

marieta 52 jaar

• Amazone

Ik zit net even na te kijken in mijn slordig overgeschreven dossier over mijn dcis.
Maar ik lees niets over graden, alleen over differentieerbaarheid..?
Maar erg vervelend voor je kennis.
Dat wachten is vreselijk!!! :?

sjakkie schreef op vr 11 aug 2006 18:57

sjakkie 46 jaar

• Zuid-Holland

marjo schreef:Een kennis van mij wordt al twee weken aan het lijntje gehouden met uitslagen. Er was spraken van een DCIS en deze is verwijderd maar het PA rapport was vorige week niet klaar, en zonet krijgt ze te horen dat het hier in het streekziekenhuis niet te beoordelen is op 1 of 2 en daarom naar het Radboud gestuurd is. Wordt een DCIS ook in graden gekwalificeert of betekend dit dat het geen DCIS meer is???
Weer goed geregeld :evil: om iemand zo het weekend in te sturen.
De uitslag van het Radboud duurt ook weer twee weken :(

Voor zover ik het heb begrepen heb je ook graden in DCIS. Ik heb zelf DCIS graad 2 gehad.

anto schreef op vr 11 aug 2006 19:35

Anonymous (niet gecontroleerd)

En ik DCIS graad 3, heb net in mijn PA rapport gekeken.

mika schreef op vr 11 aug 2006 19:59

mika 38 jaar

• Noord-Holland

marjo schreef: ze is al op van de zenuwen en nu moet ze nog twee weken wachten.

dat is echt belachelijk lang!!!
Kan je vriendin net al met haar arts praten wat er te wachten staat als ze graad 1 of 2 heeft.
Op die manier is het toch allemaal al wat duidelijker...
Ik zou niet weten of er een verschil is in een behandel-advies :oops:
Ik denk eigenlijk dat dat niet veel zal uitmaken.
Kijk dat scheelt dan al veel in zenuwen...

Maisa schreef op za 12 aug 2006 09:20

Maisa 41 jaar

• Moderators
  • Beheerders
  • Zuid-Holland

Helpt het niet als haar huisarts zou bellen? Artsen onder elkaar...

happy schreef op za 12 aug 2006 11:33

happy 55 jaar

Hallo,

Ik kan je zeggen.. dat ik ook Dcis 2 had.. met de ziekte van paget... er volgde amputatie nu bijna 3 maanden geleden... maar ook ik had pijn in het borstbeen,,,, en een knobbel.... nu is het wachten geblazen op de uitslag van de mri.. en wat ik me afvraag of je de ziekte van paget ook in je andere borst kunt hebben.... of dat dat zelden voorkomt...2 tegelijk.?

Ik hoefde geen nabehandelingen...

wens je alle sterkte toe... en ja dat wachten is verschrikkelijk telkens maar weer..... lieve groetjes happy

BLONDIE schreef op vr 20 jun 2008 08:41

BLONDIE 50 jaar

Ik had een tumor graad 3 van 1 cm groot en dcis graad 2, ik heb even in mijn dossier gekeken. Ik heb wel chemo gehad maar dat kwam door dat de tumor graad 3 was en her-2-neu 3+++
De dcis was bij mij ook niet gezien op de mammo en met de echo, dat is pas na de eerste borstbesparing geconstateerd.

AnitaB schreef op vr 01 aug 2008 13:50

DCIS

Hoi...

Bij mij was DCIS geconstateerd, heb een borstsparende operatie en 7 weken bestraling achter de rug..ben nu weer (therapeutisch) aan het werk en voel me goed. .. :wink:

Marielle schreef op vr 01 aug 2008 14:07

Marielle 44 jaar

• Stichtingsbestuur
  • Beheerders
  • Moderators
  • Amazone

AnitaB, dit zijn berichtjes die we graag lezen!
Wel rustig aan hè? :wink:

sbous schreef op ma 16 feb 2009 17:43

sbous

• Moderators
  • Beheerders
  • Amazone

Grensgeval schreef:Heeft er iemand ervaring met microcalcificaties?
Ik hoor en lees zo veel verschillende dingen hierover :?

mika schreef op ma 16 feb 2009 20:53

mika 38 jaar

• Noord-Holland

Sbous, kalkspatjes zijn ECHT iets anders dan DCIS.
Ikkes heeft de posting van Grensgeval verplaatst naar het topic over kalkspatjes.
Grensgeval, je vindt het juiste topic in vraag maar raak; diagnostiek en behandeling. KLIK :arrow:HIER

sbous schreef op ma 16 feb 2009 21:02

sbous

• Moderators
  • Beheerders
  • Amazone

mika schreef:Sbous, kalkspatjes zijn ECHT iets anders dan DCIS.
Ikkes heeft de posting van Grensgeval verplaatst naar het topic over kalkspatjes.
Grensgeval, je vindt het juiste topic in vraag maar raak; diagnostiek en behandeling. KLIK :arrow:HIER

Sorry, ik dacht echt dat DCIS en microcalcificaties bij elkaar hoorden :oops: :oops:

Gast schreef op ma 23 maart 2009 00:59

In november 2007 werden bij mij kalkspatjes gevonden. Ik moest na een half jaar terugkomen voor controle. Bij deze controle bleek dat er niets veranderd was en ik moest na een jaar weer terugkomen. Op internet las ik dat kalkspatjes (kalkplekjes) een voorbode konden zijn van borstkanker, dus ik stond erop dat ik na een half jaar weer gecontroleerd zou worden. Dat was dus in november 2008. Toen bleek dat er een nieuwe kalkplek bij was gekomen. Een cobra-biopt mislukte en een operatie volgde in januari. De uitslag bleek Dcis en een maand later volgde een borstamputatie en reconstructie. Wat mij betreft link ik kalkspatjes zeker aan Dcis.

Lieke schreef op ma 23 maart 2009 01:19

Lieke 57 jaar

• Gelderland

Sorry, ik was niet ingelogd, bovenstaand bericht was van mij :oops:

Ariane schreef op ma 23 maart 2009 11:37

Ariane 64 jaar

• Utrecht

Bij mij zijn in februari op een mammogafie calcificaties geconstateerd in beide borsten.
Links bleek na biopsie gradatie 2 en 3 te zijn.
Rechts was goed, maar wordt natuurlijk in de gaten gehouden.
Afgelopen vrijdag is mijn linker borst geamputeerd en nu is het wachten op de uitslag van de schildwachtklier.
Ik relateer DCIS ook aan calcificaties.