Toon onderwerp - soort van suizen in hoofd

soort van suizen in hoofd

Voor vraag en antwoord over de behandelingen en de bijwerkingen daarvan

wilma schreef op do 28 jul 2005 17:24

soort van suizen in hoofd

Wie herkent dat rare suizen in het hoofd? Het is een soort van 2x suizen en net of je er een seconde niet helemaal (bij)bent. Jaja, uitleggen is niet mijn sterkste kant. :D
Gisteren had ik er al last van en sta dan ook wat onzeker op de benen. Vandaag was het erger en ik heb naar het ziekenhuis gebeld. Tja, het is rond de 10e dag na de chemo en dan is het op zijn heftigst werd er verteld. :?
Als het morgen niet beter is moet ik even bellen en wordt er bloed afgenomen. Ik heb mij er vandaag maar aan overgegeven, veel op bed gelegen en geslapen, maar morgen moet het over zijn. :evil:

Gast schreef op do 28 jul 2005 19:12

Anonymous (niet gecontroleerd)

Dag Wilma,

Ik herken het wel. Ik was ook duizelig (begon na de 3de chemo) en bij mij had dat te maken met mijn rode bloedcellen die wat té laag gingen. De oncoloog heeft dat opgelost met Eprex (beter gekend in wielrennersmilieus als EPO). Voor mij een absoluut wondermiddel. Met die Eprex-spuitjes was ik minder moe en ook niet meer duizelig.
Dus... maar even je bloedonderzoek afwachten.
Heb je nog veel chemo's te gaan ?

Buskruit

Gast schreef op do 28 jul 2005 19:21

Anonymous (niet gecontroleerd)

Hallo Buskruit,

het is niet echt duizelig zijn. Het zit echt in mijn hoofd. :roll: Ik kon het aan de telefoon ook al niet goed uitleggen maar misschien bedoelen we toch wel hetzelfde. Ik heb het namelijk ook als ik rustig zit of lig.
Ik heb nog 4 chemo's te gaan. Als de chemo tenminste aanslaat en de tumor gaat slinken.

Buskruit schreef op do 28 jul 2005 19:32

Ik heb een vriendin die momenteel Taxotere chemo krijgt. Zij heeft ook last van "uitval"verschijnselen.
Toch maar even laten nakijken morgen.
Heel veel sterkte alvast !!

mika schreef op do 28 jul 2005 20:52

mika 38 jaar

• Noord-Holland

Hoi Wilma,
Als ik je klachten lees denk ik ook gelijk aan een laag HB.
Moet je morgen zo-wie-zo bloedprikken?

Heel soms kan chemotherapie gehoorschade opleveren (hoewel FEC daar toch niet zo bekend om staat...). Als het suizen dus niet overgaat WEL aan de bel trekken he, bij je oncoloog!

Succes, ik hoop dat de klachten weer snel verdwijnen.

goudblok schreef op do 28 jul 2005 21:33

goudblok 43 jaar

Ik omschreef het als het midden tussen "in een drukke ruimte binnen komen" "alsof er water in je oren zit" en als je de avond er voor in harde muziek hebt gestaan dat er zo'n naruis in je oor zit".

Bedoel je dat?

Als je dat bedoelt heb ik het ook gehad. Het ging telkens ook weer weg. Mijn bloedwaarden zijn gedurende mijn chemo's (en nog) altijd laag geweest en waar het van komt weet ik niet. Maar herkennen doe ik het dus wel. Ik heb overigens geen Taxtere gehad maar wel Fec.

Dat duizelen heb ik nog. En dat is dus echt een bloedwaardending

Lautje schreef op do 28 jul 2005 22:25

Ik heb bij elke chemo regelmatig een soort van "samengeknepen hersenen" ervaren. Weet ook niet precies hoe ik het moet uitleggen (en ik heb net een Baileys op... :wink). Maar zo voelde het, alsof er een paar seconden lang mijn hersenen ingedrukt werden. En dan zakte het weer af. Als dit is wat je bedoeld...ja, dat herken ik. Duizelig ook, maar dit was duidelijk een ander gevoel...

Hoop dat je het een beetje trekt, Wilma!

Gr. Lautje

wilma schreef op vr 29 jul 2005 11:07

hey, bedankt voor de reacties.
Ik heb nog niet echt het gedoe in mijn hoofd kunnen herkennen in de diverse beschrijvingen, maar wat belangrijker is .... gisteravond was het weg! :shock:

Ik hoef dus geen bloed te laten prikken maar ga het wel in de gaten houden. Waar ik nu aan denk is dat ik misschien oververmoeid ben geweest en doordat ik gisteren bijna de hele dag op bed heb gelegen en geslapen dat ik er weer (rustig aan) tegenaan kan. :D :wink: